3 Ekim 2010 Pazar

Millennium Trilogy



Millenium uclemesini yeni bitirdim. Son zamanlarda okudugum en iyi polisiye kurgu. Uclemenin tum kitaplari cok basarili.Bence en iyisi "The girl who kick the hornets' nest", yani serinin ucuncu kitabi.

Isvecli yazar Stieg Larsson Millennium'u 10 ciltlik bir seri olarak planlamis ancak malesef olmeden once 3 cildi tamamlayabilmis. 4. kitap icin yazdigi taslaklar olmasina karsin,tamamlanmadigi icin yayinlanmayacakmis.

Kitaplarin kurgulari gercekten cok basarili. Gecistirilmis, havada kalmis ya da kafada soru isareti birakan hic bir bolumu yok. Son derece detayli ve akici.Okumaya basladiginiz anda sizi icine ceken bir akiciligi var serinin.

Kitaplarda dikkatimi ceken ayrintilardan biride hemen hemen tum karakterlerin asiri miktarda kahve icmesi :) "mutfaga gitti, kahve koydu" cumlesi ve turevleri o kadar cok geciyor ki kitapta ya da "kendine bir espresso, filancayada latte soyledi".

Birde "Ikea" tabiki kitaplardaki yerini almis. Lisbeth Salander ve Mikael Blomkvist evlerini tabiki IKEA'dan dosuyorlar :)

3. ciltte tarihteki kadin savascilar hakkinda da kisa bilgiler var. Mesela Amazonlarin sag goguslerinin, daha iyi yay gerebilmeleri icin, kucuk yasta kesilmesi yada yakilmasi gibi.

Niels Arden Oplev adli danimarkali yonetmen tarafindan beyazperdeye de aktarilmis Millenium serisi. Uc filmide izledim. Onca detayin filmlere aktarilamayacagina emindim. Oylede olmus. Malesef kitaplardaki tadi alamiyorsunuz filmlerden.



Serinin tum kitaplarini okudum, filmlerini seyrettim simdi ise 2011 yilinda gosterime girecek , David Fincher'in uyarlamasini dort gozle bekliyorum. Mikael Blomkvist'i Daniel Craig canladiracak. Iyi bir secim olmus bana gore. Ancak Lisbeth canlandiracak Rooney Mara icin ayni seyi dusunmuyorum. Bence Lisbeth icin fazla guzel ve sirin bir secim olmus gibi. Isvec versiyonunda Lisbeth'i oynayan Noomi Rapace goruntu olarak kitaptaki betimlemelere daha uygundu.Bakalim izleyip gorecegiz...

Hiç yorum yok: