24 Ocak 2008 Perşembe

Optimizm ve Yaraticiligin simgesi Annem-2

Annem cok yaraticidir, tabi bu ozelligi yetenegiyle birlesince inanilmaz somut seyler elde ediyoruz. O, lokantada yediginizden daha lezzetlisini, vitrinde gordugunuzden daha guzelini yapabilir. Cok zevklidir. Ben ic mimarim ama annem beni dortle carpar. Zeka, yaraticilik ve yetenek ... Annem benim donemimde yasasaydi sanirim hepinizin tanidigi birisi olurdu hic kuskusuz.

Annem hirslidir. Onu hirpalayan, baskalarini inciten cinsten degil. Cocuklari ve ailesi icin en iyisini ister. Onun isteyipte yapamadigi hicbir sey gormedim. ilkokul 1. sinifta, okumayi yeni soktugumuzde, ogretmenimiz bir okuma yarismasi duzenlemisti. Ben sekizinci olmustum. Annem duydugunda, okudugumuz hikayeyi alip yanina gelmemi soylemisti. O Nasrettin Hoca'nin kazani hikayesini bana defalarca okutturdu, ta ki akici okuyana kadar. Sanirim o sirada Nasrettin Hoca'dan biraz nefret etmistim :) ve anneme kizmistim. Oysaki annem, yapacagim her isi en iyi sekilde tamamlamam, en iyisi olmak icin elimden geleni yapmam gerektigini daha agac yas iken bana asilamak istiyordu. Ogrenim hayatim boyuncada oyle olduda. Is hayatimda, surekli gelismemi, kendimle yarisip basarili olmami sagladi.

Annem cok guzeldir. Onun ic guzelligi disina yansir, isil isildir. Gozlerinin ici parlar. Giydigi hersey ona cok yakisir. Her zaman cok zariftir. O, ictendir. Cevresindeki herkes onu cok sever.

Menekse duskunudur, fotograf tutkunudur, sesi cok guzeldir, harika paskalya yapar, hayvan fobisini bir kopege sarilarak yenmis birisidir, kedisi Kara Murat onun icin delirir, cok iyi kalplidir... Yazmak istedigim o kadar cok sey var ki ...

En onemliside babamla birbirlerine hala asik olmalari. Asklarini 33 sene koruyabilen mucizevi insanlardir onlar benim icin.
Annecim bunlar seni kelimelerle anlatmanin kisa yollari ama bilmelisinki bundan cok daha fazlasini hissediyorum ve dusunuyorum... Seni cok seviyorum ve seninle gurur duyuyorum.

Hiç yorum yok: