6 Kasım 2010 Cumartesi

Tutunamayanlar- Oguz Atay


Buralarda degildim uzun zamandir. Kendim olamazcasina, baska hicbir sey dusunemezcesine Turgut Ozben'dim son gunlerde. Evet evet Turgut Ozben'in kafasinin icinde Olric ile birlikteydim. Tutunamayanlar Universitesinin,Turgut Ozben anfisinde Selimoloji dersindeydik Olric ve ben. Isminden dolayi dersin Selim Isik ile ilgili oldugunu dusunuyorsaniz tamamen yaniliyorsunuz.Bu derste her ogrenci kendi icine doner ve daha once bakmadigi en ucra koselere ulasir. Selimoloji, kendinize bile itiraf edemediklerinizi yuzunuze carpma dersidir...

Tutunamayanlar daha once okudugum tum kitaplardan cok farkli. Bir kitapta ilk kez karakterlerin kafasindan gecen dusunceleri gorebildigim hissine kapildim. Anlatilmasi guc bir roman. Anlatilmalimi ondanda emin olamiyorum. Anladiginiz hersey kitapla sizin aranizda kalmali sanki, uzerinde hic konusulmamali...

""Once kelime vardi" diye basliyor Yohanna'ya gore incil. Kelimeden once de Yalnizlik vardi. Ve Kelimeden sonra da var olmaya devam etti Yalnizik, Kelimeyle birlikte yasadi insanin icinde. Kelimeler, Yanlizligi anlatti ve Yalnizligin icinde eriyip kayboldu. Yalniz Kelimeler aciyi dindirdi ve Kelimeler insanin aklina geldikce, Yalnizlik buyudu, dayanilmaz oldu."

"Cikarlarini dusunmeyenler unutulacaklardir. Her olayda bir kenara cekileler gercektende bir kenarda kalacaklardir. Yaptiklari islerin gizli kalmasini isteyenler, bunda basariya ulasacaklardir. Kimse, onlari varligiyla tedirgin olmayacaktir. Bir gun oldukleri zaman, arkalarinda kucuk bir iz,bir ani, bir gozyasi, bir eser birakmadan yok olacaklardir."

"Hayattan cikari olmamak, hem Tanrinin hem de insanlarin gozunde affedilmez bir suctur; gelisip yayilmamasi icin gerekli her turlu tedbir alinacaktir."

"Kimseye zarari dokunmayan soyut bir kotulugu ben, buyuk ve mustarip bir ruhun ic cekmesi olarak kabul ediyorum."

"Oysa ben hic yanlislik yapmak istemiyorum. Yuzde yuz saf bir harika cocuk olmak istiyorum. Cunku yuzde yuz saf olan bir sey kendinin aynidir. Ben de kendim gibi olmak istiyorum."

"Tanri ya da tabiat mutlak yola girmesini istedigi yuz kisi icin yuz bin kisi yaratti diye doksan dokuz bin dokuz yuz kisiden biri olarak yasamak neden gerekli soruyorum herhalde tutunamayanlarin bir kismina bu aci gercegin farkina varma ve hayattan istifa hakki verilmistir itiraz ediyorum sayin baskan"

"Yatagimin karsisinda bir pencere var. Odanin duvarlari bombos. Nasil yasadim on yil bu evde? Bir gun duvara bir resim asmak gelmedi mi icimden?Ben ne yaptim? Kimse de uyarmadi beni. Iste sonunda anlamsiz biri oldum. Iste sonunda anlamsiz biri oldum. Iste sonum geldi. Kotu bir resim asarim korkusuyla hic resim asmadim; kotu yasarim korkusuyla hic yasamadim."

"Bir silgi gibi tukendim ben. Baskalarinin yaptiklarini silmeye calistim: murekkeple yazmislar oysa. Ben, kursunkalem silgisiydim. Azaldigimla kaldim."

"Tanri, tutunamayanlardan rahmetini esirgemesin."

5 yorum:

piktobet dedi ki...

bu dersten kalacağımdan hiç ama hiç kuşkum yok benim :)

Burcak dedi ki...

Seni calistiracak bir tutunan bul iyisimi :)

piktobet dedi ki...

"kendinize bile itiraf edemediklerinizi yuzunuze carpma dersi" pahalı olsa gerek ama :)

Burcak dedi ki...

Belli olmaz, insandan insana degisir o :)

mustafa dedi ki...

wharika yorumlar www.fullguzelsozler.blogspot.com